Menu

Komu zgłaszać usterki i awarie osiedlowe?

Wiele osób zastanawia się, do kogo powinno zgłosić się usterki w domu, szczególnie gdy mamy weekend lub późne godziny nocne. Na samym początku powinniśmy sprawdzić, kto będzie odpowiedni do wykonania danej naprawy. Zazwyczaj za to co mamy na terenie mieszkania jest nasza odpowiedzialność, a to co poza drzwiami mieszkania pozostaje w gestii zarządcy. Inaczej będzie w przypadku oświetlenia ulicznego.

Jeśli znajduje się na terenie zamkniętego osiedla trzeba zgłosić awarię do zarządy, jeśli zaś na terenie chodnika czy ulicy przy nieruchomości zazwyczaj odpowiedzialna będzie gmina. Gdy występujące usterki będą dotyczyć części wspólnej nieruchomości powinniśmy udać się do zarządcy nieruchomości. Jeśli usterka musi być naprawiona ekspresowo powinniśmy sięgnąć po pomoc całodobowego pogotowia technicznego. Coraz więcej zarządców ma podpisane takie umowy dlatego w przypadku awarii nie ma problemu z szybką naprawą. Serwisant przybywający na miejsce awarii szybko zajmie się jej zabezpieczeniem. Jeśli usterka będzie dotyczyć np. gazu trzeba pamiętać również o odpowiednim bezpieczeństwie oraz natychmiastowym poinformowaniu pogotowia gazowego, które pełni dyżury przez całą dobę. W przypadku pogotowia energetycznego można liczyć na usunięcie awarii pojawiających się na kablach niskiego i średniego napięcia. Służba ta może w razie potrzeby wyłączać również napięcie w całej sieci. Pogotowie wodociągowe zajmuje się usuwaniem różnych awarii związanych z siecią wodociągową oraz kanalizacyjną. Zabezpiecza również dostęp do wody pitnej po jej odcięciu. Wspomniane służby mają charakter pogotowia i dlatego powinny jak najszybciej usuwać awarię lub wykonywać działania pozwalające awaryjnie korzystać z mediów. Jeśli będzie dłuższy okres wyłączeń mamy prawo do skorzystania z rabatów w danym miesiącu.

W przypadku, gdy nie wiemy, gdzie zgłosić awarię możemy skontaktować się z serwisantem, który skieruje nas do odpowiednich służb. Należy być więc poinformowanym kto i za jakie instalacje w danej chwili odpowiada. Znajdziemy takie informacje w specjalnych gablotach na klatkach schodowych. Poza tym numery alarmowych telefonów znajdują się również w książeczkach opłat oraz na stronach internetowych. Mając taką istotną wiedzę nie ma żadnych obaw o pojawiające się awarię, na pewno uda się je szybko zlikwidować.

Opis autora #1